Vakantie was “GROOTS”!

Lieve vrienden,

Afgelopen weekend zijn we teruggekomen uit Canada. We hebben 3 weken in het mega grote land mogen vertoeven. Eerst een paar dagen bij familie en daarna met de camper toeren door Oost-Canada. Wat was het geweldig!!Afbeeldingsresultaat voor vlag canada

Tante Ada kwam ons van het vliegveld (Toronto) halen en we zijn gelijk richting de Niagara watervallen gereden. Wat een krachtexplosie is dat zeg! Alleen jammer dat het zo mega toeristisch is. Wel super om het gezien te hebben!! Daar overnacht en de volgende dag naar Tante haar huis, waarna we ook ontvangen werden bij neven van Wim en later ook nog bij een nicht en het huis bezocht bij haar dochter. 20170819_202954Een brunch, een flinke bbq en een tocht met de motorboot en even achterop de jetski gezeten. We werden overal in de watten gelegd. 20170820_164546Bij de bbq hadden wij niet alleen kado’s voor hun, nee zij ook voor ons.C360_2017-08-21-19-33-31-773 Zo lief allemaal!!
Na deze dagen was het tijd om de camper op te halen. Het duurde daar allemaal zo lang. Papieren, praatjes van meneer daar, een beetje schijtlollig doen, pfff wij zaten er niet op te wachten. Eindelijk wees hij de camper aan en begon ik de boodschappen in te ruimen en de koffers met spullen op z’n plek te zetten, zegt ie ineens…..oh, het wordt toch die andere camper. Grrrrr…..Nee he!! Maar relax, we hebben vakantie. Nadat alle papieren in orde waren, zeg ik…we hadden ook nog fietsen besteld. Oh ja..ik zeg alvast, de fietsen die we nog hebben, zijn niet veel soeps (wij waren ook wel laat met bestellen). Dus rek gaat op de camper. maar hij kreeg de fietsen er niet op. Pfff… het duurt weer zo lang. Ik maak ze wel een beetje anders vast. Nee, zo gaan we niet rijden!! Wil je ze echt meenemen, vraagt hij? Ja tuurlijk, zeg ik! Dan maar in de camper en hij wil de fietsen zo op de tafel neerleggen. Ik zeg, leg er dan iig een oud kleed onder. Hij weer oude lakens pakken. Op een gegeven moment was ik wel geïrriteerd. Na veel over en weer gepraat (omdat we zo de tafel niet kunnen gebruiken) zei hij, oké dan krijg je de fietsen gratis. Mooi….en dan wil ik nu weg!!
Er daar gingen we. Rijden met ons eigen huisje. 20170906_185103Wat zeg ik..HUIS, want de hele zijkant kon uitgeschoven worden. Wat een ding! Wim had het snel voor elkaar. Alsof ie er al jaren in reed. De eerste avond kwamen we bij ons kampeeradres en dat was geweldig!! Uitschuiven, uitklappen, aansluiten en koken maar. Maar wat bleek, de kraan lekte! Nee he!!:( En zelfs als we de douche of wc wilden gebruiken. Zo balen!
20170827_16480720170828_091855Dus de volgende dag motorhome bellen. Dan moeten jullie hem laten maken bij de dichtstbijzijnde RV. De rekening ging naar Motorhome. Sjonge jonge kan je het zelf gaan oplossen, Dus wij gezocht en een RV gevonden, zegt ie man, over 2 weken bent u de eerste. Vakantie, druk, te weinig mensen, dus heeft u hier wat adressen in Ontario die misschien wel tijd hebben. Ja dag!! We gaan een beetje in onze vakantie kilometers rijden voor die camper. Dus weer bellen. Zegt ie, waar zijn jullie morgen en hoe laat? Dan zorg ik dat er iemand komt die het fikst. Wat denk je…nooit gezien natuurlijk. Wim belt met de organisatie in Nederland en de dame geeft hem een telefoonnummer. Deze man zou terugbellen, maar gaf als advies iemand van de camping te raadplegen. Ik zag iemand lopen (klusser) en vroeg of hij ons misschien zou willen helpen. Hij kwam gelijk kijken en controleerde alles. Op datzelfde moment belt die man terug en Wim geeft de telefoon aan de klusser. Een gesprek over en weer, waarop de klusser zegt, als dit zo doorgaat dan kan je de camper over 2 weken weggooien. 20170822_145911

C360_2017-08-22-14-44-26-732Wat fijn om te horen dat er eindelijk iemand iets voor ons wil doen. Daarna werd er gereedschap gehaald en heeft die klusser het voor elkaar gemaakt. Zo dan kan nu de vakantie echt beginnen!!C360_2017-08-27-18-40-10-720
Wat is het een prachtig land met schitterende natuur, geweldig! Zo zijn we met een zodiac de St Lawrence Bay opgevaren en daar hebben we de blauwe vinvis gezien, de grootste walvis (25 meter)!!! 20170831_16545820170831_165437Hij kwam tot 3x boven, schitterend!! Ook de Beluga’s en de Minke Whale. Daarnaast ook nog veel dolfijnen. Super gewoon!!
Daarnaast ook nog mooie trails gelopen, kanotochten gemaakt en als echte daredevils met een zipline over een waterval. Echt super gaaf! C360_2017-09-01-11-40-58-511

IMG-20170915-WA0011

20170905_13140720170915_195628  Ook hebben we de camper buiten Québec gezet en met de fietsen naar de binnenstad gereden. Wat een mooie stad is dat. Heel veel kunst en oude gebouwen. Heerlijk gegeten bij een klein restaurantje. Gefietst hebben we ook in Ottawa, een mooie tocht langs het water. Echt zo veel gezien en gedaan! Alleen beren en een moose….we hebben ze niet gezien (wel gehoord) Moeten we toch een keer terug 🙂 Wel veel herten gezien en bevers op 1 meter afstand aan het werk gezien, jeetje wat zijn dat grote beesten zeg. Chipmuncks, squirrels C360_2017-09-06-15-22-15-361(mijn lievelinsgdiertje, maar ben nu een ADHD eekhoorn tegen gekomen, die mij wilde aanvallen), slangen, schildpadden, stekelvarken en veel wasberen (dood langs de weg). Een super mooie reis, heerlijk om met z’n 2en in je eigen huisje rond te toeren. Volgende keer wordt het of de andere kant van Canada of naar America. We gaan het zien!

Land-Groot
Camper-Groot
Walvis-Groot
Vakantie–Groots

Terug op Schiphol stond Edwin ons op te wachten met Fenne op zijn nek. Tranen in mijn ogen. 20170915_194356Wat een grote meid alweer! En op dat moment ben ik zo blij dat we weer thuis zijn. 3 weken is best wel lang. De hele vrijdag zijn ze bij ons geweest en dat was fijn, want we wilden niet naar bed (ondanks de vermoeidheid). ’s Avonds met het hele gezin uit eten geweest en wat heerlijk om die kleine meid te zien liggen in haar wagen met in de ene hand een boontje en in de andere een komkommerschijf. Zo schattig!! Om 22.00 uur lagen we in ons eigen bedje. 20170910_163707Na een goede nacht ging ik mezelf klaarmaken voor de Kennedymars. IMG-20170910-WA0000Hopelijk bleef de jetlag weg. Marco kwam om half 5 ons ophalen en hebben we (heerlijk) gegeten in Oosterhout en daarna door naar Waalwijk. Om 20.00 uur ging het startschot. De start van 80 km. Pffff….wat een eind. Ik liep met jan, een kennis van de 4-daagse. Ook Angelique en Jeroen, vrienden van Jan, liepen met ons mee. Wat liepen we super!! We hadden er flink de pas in. Bij 70 km kwam dan toch die man met de hamer. Wat een akelige vent! Ik zeg tegen Jan, ga jij maar door. Jij wilt graag voor 10 uur terug zijn en ik ben al blij als ik het haal. Niks ervan, zegt hij en pakt mijn hand. We gaan samen finishen voor 10 uur. Dan krijg je ineens toch weer een boost en lukt het ons gewoon. Ik heb 80km gelopen in 13 uur en 53 min.IMG-20170910-WA0003 Trots op mijn voetjes en op mezelf! Weer iets van mijn lijstje volbracht.leven is meervoud van lefLiefs Yvon.