Lieve allemaal,
Het is tijd…de hoogste tijd…dat ik weer wat van mezelf laat horen.
Het gaat zo lekker bij ons, ondanks dat het deze week alweer een jaar geleden is dat we Luca hebben verloren en dat onze schoondochter het op het nippertje heeft gered. We beleven alles weer opnieuw.
Maar dat neemt niet weg dat we ook hele fijne tijden beleven nu.
Zo zijn Wim en ik een weekend naar Limburg geweest om onze 43-jarig samenzijn te vieren (onder het mom van…alles vieren 🙂 )Een mooi kasteeltje in een mooie omgeving, zo lekker!
De nodige kilometers weer gelopen. Maar goed die kilometers lopen we toch wel, want we zijn weer ingeloot van de Nijmeegse 4-daagse.
Daarom zijn we verder gegaan aan het Westerborkpad daar hebben we inmiddels wat etappes van gelopen.
Een mooie tocht en erg indrukwekkend.

Zoals jullie weten ga ik met Ilse 105 km lopen (dodentocht Noord-Holland) en ook ga ik met Jan en wat andere in mei een Kennedymars lopen. Ik word er blij van!!
Op een dinsdag in februari waren Fenne en Jesse bij ons, omdat ze een studiedag hadden .
We zijn naar het Archeon geweest met ze. Dat was zo ontzettend leuk! Het was zo rustig en zo konden ze van alles doen. 
Het hoogtepunt voor ze was wel boogschieten. Jesse zei naar 1 pijl die een paar meter voor hem uit eindigde….hier ben ik zo goed in!! Hij is wel 4x terug geweest, zo leuk! Omdat de activiteiten buiten ivm het weer nog niet door konden gaan, was er binnen een goochelshow. Echt briljant en niet alleen voor de kinderen. Jesse en Fenne wilden graag bij ons zitten, omdat ze niet wisten wat er komen ging. Maar omdat we wel even moesten wachten tot ze zouden beginnen, gingen ze steeds verder naar voren zitten. Uiteindelijk zaten ze vooraan. De goochelaar deed wat trucjes en op een gegeven moment zegt hij….ik zoek een assistent. En we zien tot onze verbazing Jesse z’n vinger de lucht in gaan.
Hij wordt uitgekozen om naar voren te gaan. De goochelaar heeft 2 touwtjes en Jesse krijgt een toverstaf in z’n hand. Hij moet hem op het juiste moment gebruiken en als hij ermee slaat, dan zijn die 2 touwen ineens 1 geworden. Als je Jesse z’n gezicht had gezien, zo van….heb ik dat gedaan??? Wat was het geweldig om hem zo te zien.
Aansluitend bij ons thuis de pizzarette gedaan en zo ontstaat er weer een topdag.
En ja, dan gaan we natuurlijk ook een dag met Mila op pad.
Ze kwam gezellig een nachtje slapen.
De volgende dag eerst naar het Theater voor een voorlees voorstelling voor peuters. Mila vond het geweldig, ze keek haar ogen uit!! Daarna naar Den Haag om poffertjes te eten. Dat er altijd wel in, ook bij ons 🙂
Zo genieten die kleinkinderen.
Ook met elkaar een lang weekend naar de Katjeskelder in Oosterhout geweest.
Wat een geweldig weer hadden we.
Heerlijk bij het huisje met een wijntje in het zonnetje, terwijl de eekhoorntjes de nootjes komen opeten.
Een dag naar de Beekse Bergen, wat zeker een 27 jaar geleden was dat we daar geweest zijn. Een mooi park waar iedereen van heeft genoten. Dan nog een duik in het zwembad op het park.
Wat zijn de kids watervrij, zo leuk om te zien. Mila moest even wennen, maar al gauw wilde ze het water niet meer uit.
Dit gaan we er ook weer inhouden, haha
Zelf zijn we een week naar Egypte geweest. Oh oh oh, wat was dat heerlijk.
Het begon wel dramatisch…..We kwamen s avonds om 19.45 uur aan en we mochten nog even iets gaan eten. Na het eten brachten ze ons naar de kamer, maar toen de deur open ging rook ik het al…..wat een chemische lucht!! Hier ga ik niet in slapen, zei ik tegen Wim. We doen de ramen even open en gaan wat drinken en dan is straks de lucht weg. Wim had nog wel de kluis uitgeprobeerd en nadat het werkte heeft ie de waardevolle spullen er in gedaan. Wij gingen wat drinken en na een uurtje of 2 gingen we terug naar de kamer en de lucht was nog steeds aanwezig. Ik ga vragen of we een andere kamer krijgen zei ik. Oke, dan haal ik de spullen uit de kluis zei Wim. Hij probeert de kluis en je raadt het al…niet open te krijgen. Pfff….Wij naar de receptie. Ik leg hem uit over de kamer en hij zegt, morgen heb ik een andere kamer. Dan slaap ik vannacht buiten zei ik. Komt er een andere bij en die zei, nee dat gaan we regelen en al snel had ie een kamer, zelfs met zeezicht. Wil je ook een kluissleutel meenemen, want de kluis krijgen we niet open. Dat was geen punt, die ging hij meenemen. De kamer was top daar was ik super blij mee. Wij terug om spullen te halen en de kluis open te krijgen. Maar wat ie ook probeerde, de kluis ging niet open. Even de technische dienst bellen. Die kwamen! 3 man sterk. Ook die kregen hem niet open….ik was er al helemaal klaar mee. Als de vakantie al zo begint 🙁 Er werd gebeld met de manager en die gaf groen licht om hem open te breken (er was wel 3x gevraagd aan Wim wat er in de kluis zat om hunzelf in te dekken) De kluis werd er helemaal uitgehaald en met een schroevendraaier en veel geweld ging ie open. Een pak van mijn hart!
De dagen daarna waren alleen maar geweldig en leuk en gezellig. En ook weer een super leuk stel ontmoet!! Gezellige avondjes met elkaar doorgebracht. Mijn gevoel zegt dat we elkaar nog een keer gaan opzoeken.
En Mussa, een super lieve Egyptenaar die iedere dag ons bedje op het strand klaar had.
Hij zei ons volgende keer bij tijds te appen en dan moesten we op Hurghada vliegen waar hij ons zou afhalen. Dan zouden we met elkaar naar zijn moeder gaan die dan lekker gaat koken voor ons en aansluiten laat hij ons Luxor zien. Dat is iets wat we misschien nog gaan doen ook. We hebben zijn nummer (nog steeds contact) en wie weet…..
Ook mochten we bij 2 verschillende restaurants (a la card) eten. Dus wij naar de Italiaan. Heerlijk eten, veel en super gezellig! De ober was ook weer zo n toffe peer! Hij liep overal en nergens en op het moment dat de kok eten klaar had en het uitgeserveerd moest worden, was de ober nergens te bekennen.
Dus ik knik naar de kok zo van….zal ik het even doen?
Hij lachen en voordat hij het wist liep ik naar de borden om ze uit te serveren. Wat hebben we gelachen!
De ober zei aan het eind van de avond, ik ben hier de manager en jullie mogen elke avond hier eten. Zo lief!
We zijn uiteindelijk nog een paar keer terug geweest. En onze laatste avond nog daar gegeten met Alice en Ronny. Een topavond!
Oh oh, wat is dat lekker zo in maart een zonnetje op je lijf. Wat ons betreft houden we dit er ook in, haha.
Laatst mocht ik ook nog figureren in de commercial voor Mc Donalds. Ik denk niet dat ik in beeld kom, maar wat was het gezellig!
Zo fijn als er leuke figuranten bij zijn, dat maakt de dag nog mooier.
Ook het een en ander aan theaterbezoekjes gedaan. De laatste show van Harry Jekkers, Beegees by Maincourse en naar filmhuis Lumen in Delft (laatste x in het oude pand) met eerst een ontbijtje bij restaurant Hanos. Een geweldige film gezien, bekroont met Oscars….Marty Supreme, een echte aanrader.
En zo nu en dan eters gehad (of wij bij vrienden eten), dit vinden wij leuker dan uit eten gaan.
Waar ik ook blij om ben, is dat ik op mijn werk heb kunnen zeggen dat ik heftig reageer op chemische luchten (MCS). Even was ik bang dat ik mijn werk niet meer kon doen, omdat er zijn die wiet roken, flink aan de haal gaan met HG schoonmaakmiddelen. Maar zowel de collega’s als de cliënten, allemaal willen ze meehelpen zodat ik het kan omzeilen. De schatten! Ze vonden het zo vervelend voor mij, dat ik zelfs een bos bloemen kreeg.
Zo, dit was het weer even voor nu.
Net nog even bij Ed en Elmira geweest en een mooi “beeld” gegeven voor in de tuin.
Het zit nog vers in het geheugen…..
Tot de volgende keer
Liefs, Yvon




Misschien hadden Wim en ik wel de meeste lol 🙂















Een kerstlunch gehad met elkaar, met mooie woorden voor iedereen persoonlijk van onze manager. Waardevol! Met de sneeuw van afgelopen tijd kon ik (omdat ik als enige in Pijnacker woon) een koffiemoment organiseren voor de cliënten, zodat we toch bij elkaar konden zijn. Fijn om te kunnen doen! Sowieso fijn dat ik de cliënten wel kon bezoeken. Ik deed dat allemaal lopend. Wat een feest was dat….een plaatje!! Mocht er nog een lading sneeuw komen, dan gaan we voor een sneeuwpop met elkaar. Deal!















Ook al stelde de workshop niet veel voor, het was erg gezellig met elkaar en hebben dan ook al voor volgend jaar ons uitje bedacht. Naar Den Bosch voor een Bossche bol. Lekkah!!
Een hele fijne dag met heel mooi weer.









Het Griekse leven bevalt mij wel…..tot snel!





























We hadden het stuk voor stuk naar onze zin. Het waren ook 3 heerlijke drankjes, maar goed logisch, we hadden ze zelf gemaakt 🙂



Al het andere is ineens niet meer belangrijk, al weten we dat we door moeten. Het gaat ons lukken, want we gaan het met elkaar doen!

























Op een drukke verjaardag zaten andere kleine kinderen allemaal te huilen en zij zat heerlijk te genieten van taart en alle aandacht. Wat heerlijk als ze nu al zo relaxed in het leven staat. Vasthouden schatje!
Fijne decembermaand!








































Tot slot bij “Mooie Boulle” een partijtje Jeu de Boulle en Karaoke. De sfeer zat er goed in. We zijn daar nog een hapje blijven eten om het af te sluiten. Wat een heerlijke dag!







Tot zover!