Het ultieme vakantiegevoel!!

Hallootjes,

Wat een luxe!! Even er tussenuit met z’n tweeën, het kan gewoon. Zondag na het ontbijt met elkaar stapten we op de fiets richting Oostvoorne. Het weer zat mee al was de wind nog wel frisjes. Lekker fietsen op mijn blote voeten. Dat vind ik heerlijk. Een prachtige tocht zo met het pontje van Maassluis. Het is ook maar ongeveer 40km fietsen. Valt reuze mee. Om 2 uur kwamen we bij ons hotel (die we voor 25 euro op vakantieveiling hadden geboekt). Prachtig mooi en het lag dicht bij het strand. Ik zag in een folder dat je voor een kamer gewoon €109,00 moest betalen. Zo, dat is niet mis. Snel in-chequen en hup naar het strand. Wat een rust daar. Geen hond, terwijl het merendeel toch al vakantie heeft. Wat lagen we daar lekker en wat kleurden we goed! Om 17.00 uur gingen we terug om op het terras een wijntje te nemen. Stokbroodje erbij en dan een douche nemen. Dan op het gemak naar beneden voor het avondeten. Gezellig druk en leuke bediening. Aanbevolen werd de Tapas met Sangria. Nu ben ik geen fan van Sangria, maar witte wijn mocht ook. Doe dan maar! Ze kwamen van te voren de karaf wijn brengen en schonken bij ons in. Na 10 min. zei de serveerster dat ze een probleem had. Ze moest de karaf weer meenemen, omdat deze tegelijk met de Tapas geserveerd moest worden. No problemo!!! Even later kwam ze met alles terug en de karaf was weer gevuld. Nou, toaaaaaal geen probleem, ha ha. Wel lekker hoor van alles wat. Het toetje was ook niet mis en we hebben het afgesloten met koffie op de loucheset. Lekker met een chocolaatje erbij. De ober liep langs en ik stak net het chocolaatje in mijn mond. Lekker, vroeg hij? Ja, ik neem koffie voor de chocola, maar ze zijn zo klein. Momentje, zei hij…..Komt ie even later terug met een heel schaaltje vol. Echt lachen en lekker!!! Op de een of andere manier heb ik dat altijd wel. Dat ze altijd met extra chocola aan komen zetten. Vorige keer samen met Rob bij de Griek was het ook al zo. En bij het Karrewiel kreeg ik ooit een heel schaaltje mee naar huis. Typisch. De volgende dag uitgebreid ontbeten en naar Rockanje gefietst. Wat een mooi strand en een gezellige strandtent. Daar hebben we een bedje gehuurd en het ervan genomen. Ogen dicht en we lagen weer in Egypte. Nog even langs het water slenteren en daarna weer op huis aan. Wat kan het leven toch heerlijk zijn. Om 17.00 uur waren we thuis en de jongens hadden het ook heerlijk gehad met elkaar. Fijn om te horen.

Dinsdag heb ik me flink in het zweet gewerkt tijdens de zumba-les. Wat een heerlijke zomerse muziek. Zo lekker om te doen. Ook goed voor de conditie. Die moet gewoon goed zijn over een week. Ook in de winkel goed bezig geweest. Zo nu en dan moeten de dames en heren voorzien worden van andere kleding. Dan kan ik me lekker even uitleven. Leuk om te doen. Dat geeft zo nu en dan ook lachwekkende taferelen voor de klanten, daar kun je je misschien wel iets bij voorstellen. Het maakt het er alleen maar gezelliger op.En dan is het alweer donderdag. Wilma kwam rond half 8 naar me toe voor een tocht van 40km. De route liep langs de Lier, Kwintsheul, Wateringen en weer terug. Prachtig weer en we hadden er zin in. Volop kletsend over Nijmegen en wat we allemaal mee moeten nemen. Jeetje, we kunnen wel een aanhanger huren. We zijn ook van plan om ons te laten masseren na afloop. Dat heb ik eigenlijk andere jaren niet gedaan, maar hoe lekker kan dat zijn. Wilma had wel weer last van blaren en dat is balen voor haar. Of het nu kwam door haar nieuwe sokken, geen idee. Maar ze loopt wel gewoon door die kanjer!! Zo af en toe even zitten om een pleister aan te brengen, maar dan gaan we er gewoon weer tegenaan. Het mooie is, dat je iedereen met jassen aan ziet fietsen en dat wij met blote benen (en blote schouders) gewoon doorstappen. Wij lopen ons wel warm. Bij de Bonte Haas, langs de Zwet, lieten we ons neerploffen op een lounche-set. Zo, dat was lekker. In het zonnetje, bakkie thee en koffie erbij, mmmmmmmm…..Na een half uurtje konden we het laatste stuk aan. Net voordat we Pijnacker binnen lopen, komen we een bekende tegen. Zo dames, leker aan de wandel? Nee maar 40 km, dan hebben jullie zeker wel trek in kersen? Heerlijk en op het juiste moment. Bedankt Magda!! Wij weer verder. Oké, het is een eind, maar met de benen zit het goed (Wilma was wel blij dat ze Dick z’n slippers aan kon doen!). Ik denk dat dit de laatste oefening was voordat we volgende week van start gaan. De blaren van Wilma kunnen dan helen en de rust kunnen we ook wel gebruiken. Wij kunnen zeggen dat we flink geoefend hebben. Rond het eten kwamen Wim en Ronnie terug van het ziekenhuis in Utrecht. Ronnie heeft een nieuwe C.I. gekregen met allemaal nieuwe technieken. Hij kwam het pad oplopen met een mega koffer. Daar zaten allemaal opladers en attributen en zelfs een afstandbediening  in. Niet normaal meer!!!! Hij had een smile van oor tot oor, zo trots was hij. Nu maar hopen dat het ook beter werkt. Over 6 weken wordt de C.I. opnieuw afgesteld. Nu is het proefdraaien en daar heeft hij in de vakantie lekker de tijd voor. Komt goed!

Zaterdag stonden alle spullen voor Jasper en Edwin klaar. Ze gingen op kamp. Edwin is een van de hoofdleiders en heeft veel voorbereiding gehad. Het moet allemaal goed en tot in de puntjes (heel herkenbaar). Jasper had er reuze zin in en vooral in de bonte avond. Het thema is “wat je later worden wil”. “Rijk” is het geworden (idee van Corine). Hij zag er zo gaaf uit. Ook nog iets meegekregen van Ed z’n vriendin, zo leuk! Helemaal Heppie de Peppie die Jasp. Het was wel jammer dat ik hem niet weg kon brengen. Dat is voor het eerst. Ja, dat is nu even anders nu ik ook op de zaterdag werk. Gelukkig kwam hij voordat hij wegging nog even in de winkel. Ik zag aan hem dat hij er zin in had. Dat gaf een goed gevoel. Toen ik eenmaal klaar was en naar huis ging, was het snel omkleden en naar mijn zus Irma. Die was van de week 50 jaar geworden en gaf thuis een feestje met heerlijke hapjes en wijnen. Ontzettend gezellig!! We waren met 7 van de 8 broers en zussen. Dat was een tijd geleden. Dat moesten we gelijk even vastleggen op de foto (foto volgt nog).

En dan is het alweer zondag. Een dag dat niets hoeft. Luieren en genieten. Oké, er zijn 3 wassen gedraaid, maar dat is het werk niet. Vooral buiten in de zon zitten. Wel af en toe even op de computer kijken. Het is nl de planning dat mijn schoonmoeder vanavond in een luchtballon stapt. Dat hebben we in december voor haar verjaardag gegeven. Ooit heeft ze me verteld dat ze dat zo leuk zou vinden (dat knoop ik in mijn oren!). En het mooie van alles is, Wilma (mijn wandelmaatje) heeft hetzelfde voor haar man geregeld. Laten ze nu met dezelfde ballon meegaan. Het is toch niet te geloven!!! Ik ben benieuwd hoe ze het vinden. Het weer moet wel goed blijven, daar hangt het nu nog vanaf. Jullie lezen en zien volgende week hoe het verlopen is.

Ik zou zeggen, steek de bbq maar aan en trek de fles open. Van zulke dagen moet je het nemen. Proost allemaal, op volgende week.